Terug naar het overzicht

Coronatoegangsbewijs (QR-code) aanvragen op papier

Sinds zaterdag 6 november is een coronatoegangsbewijs (de QR-code) op meer plekken verplicht. Niet meer alleen in de horeca en op een evenement, maar bijvoorbeeld ook in musea, sportlocaties en de bioscoop. Op de website van De Rijksoverheid leest u precies welke plekken dat zijn, en vanaf welke leeftijden. De meeste mensen regelen via de CoronaCheck-app of www.coronacheck.nl een coronabewijs. Lukt dat niet, heeft u geen DigiD of smartphone, computer of printer of iemand die u kan helpen? Dan kunt u op twee andere manieren een papieren coronatoegangsbewijs aanvragen.

Bel de helpdesk van CoronaCheck

Via telefoonnummer 0800-1421 neemt u contact op met de helpdesk van CoronaCheck. Houd de volgende gegevens bij de hand:

  • uw burgerservicenummer (BSN)
  • uw postcode (waarmee u staat ingeschreven bij de gemeente)

U krijgt uw coronatoegangsbewijs per post. Dit duurt minimaal vijf werkdagen.

Via de gemeente of de bibliotheek

Haal een papieren aanvraagformulier op bij de gemeente of de bibliotheek. Vul het formulier in, u heeft uw burgerservicenummer en postcode nodig. Stuur het formulier gratis op naar het Ministerie van VWS, het adres staat op de envelop[WW1] .

U krijgt uw coronatoegangsbewijs per post. Dit duurt minimaal vijf werkdagen vanaf de dag dat het Ministerie uw aanvraag heeft ontvangen.

Hulp nodig?

Neem contact op met de gemeente Texel (telefoonnummer 14 0222), Texels Welzijn (telefoonnummer 0222-312696) of de bibliotheek Texel (telefoonnummer 0222-312743). De medewerkers helpen u met uw aanvraag.  

Meer weten?

Lees meer over het coronatoegangsbewijs op de website van de Rijksoverheid


 [WW1]Klopt dit?