Gedragsregels bij de Sinterklaasintocht
Als bezoeker van de Sinterklaasintocht moet je je houden aan een aantal regels. Zo zorgen we voor een feestelijke en veilige intocht.
Het zal druk zijn op het evenemententerrein, let dus goed op jonge kinderen!
Tip: geef je kind een polsbandje of kaartje met daarop je telefoonnummer, zodat je snel bereikbaar bent als je kind je niet kan vinden.
Regels:
- Volg aanwijzingen van hulpdiensten, beveiliging en het Sinterklaasteam direct op.
- Houdt u zich niet aan de aanwijzingen en/of regels? Dan kunt u worden verwijderd van het terrein.
- Geen drones, alcoholische dranken en drugs meenemen op het evenemententerrein.
- Geen voorwerpen zoals (geïmproviseerde of potentiële) slag-, stoot- en andere wapens, fakkels, vuurwerk of andere objecten meenemen die een gevaar kunnen vormen voor de veiligheid en/of openbare orde.
- Honden of andere huisdieren zijn niet toegestaan op het evenemententerrein. Hulphonden mogen wel mee.
- Visitatie van personen en/of controle van tassen e.d. is mogelijk.
- Geen agressie, discriminatie en/of discriminerende uitingen.
- Op of rond het evenemententerrein geen flyers verspreiden of spullen verkopen zonder toestemming van de organisatie.
- Door het betreden van het evenemententerrein geef je de organisatie toestemming tot het maken van foto- en videomateriaal waar je mogelijk op te zien bent.
- De organisatie kan niet aansprakelijk gesteld worden voor diefstal en/of schade aan (persoonlijke) eigendommen.
- Geen geluidsversterking (bijv. geluidsboxen, megafoons) zonder schriftelijke toestemming van de organisatie.
- Geen gezichtsbedekkende kleding of kledingstukken die het doel hebben om herkenning te voorkomen (bijv. bivakmutsen, helmen, sjaals).
- Bezoekers mogen niet binnen de hekken van de looproute van Sinterklaas komen. U kunt oversteken via de aangegeven oversteekplekken na toestemming van een beveiliger/teamlid.
- Er is één aangewezen plek om te demonstreren. Voor het houden van een demonstratie gelden aparte regels. Demonstranten worden begeleid naar de locatie.
