Stempas kwijt! Wat nu?
Als u 15 oktober 2025 geen stempas heeft ontvangen, of uw stempas bent verloren, kunt u een vervangende stempas aanvragen. Ook als uw stempas ernstig beschadigd is, kunt u een nieuwe stempas aanvragen. Dit kan schriftelijk of aan de balie in het gemeentehuis.
Vraag een nieuwe stempas aan
Dat kan schriftelijk (het moet bij ons binnen zijn uiterlijk 24 oktober 2025) of persoonlijk aan de balie tot 28 oktober 12.00 uur.
Schriftelijk aanvragen
Op rijksoverheid.nl vindt u het formulier Verzoek om een vervangende stempas (binnenkort beschikbaar). Vul dit formulier in en lever het uiterlijk 24 oktober 2025 bij ons in. U kunt het opsturen of persoonlijk inleveren aan de balie in het gemeentehuis. Uw nieuwe stempas sturen wij naar het officiële woonadres waar u staat ingeschreven in de Basisregistratie persoonsgegevens (BRP).
Aan de balie aanvragen
Aan de balie in het gemeentehuis kunt u met uw geldige identiteitsbewijs tot en met 28 oktober, 12.00 uur een vervangende stempas aanvragen.
Oude stempas niet meer gebruiken na aanvraag vervangende stempas
Heeft u een vervangende stempas aangevraagd? Dan kunt u uw oude stempas niet meer gebruiken.